miercuri, 19 februarie 2014

Covrigi sârbeşti



O să vă dezvălui un mic secret: nu sunt în stare să frământ un aluat. Teoretic, știu cum se face dar  practic... e un dezastru. Mi se lipește aluatul de mână și parcă la mine procesul de frământare constă doar în a reuși să dau aluatul jos de pe mâini. Ce să-i faci? Nu poți să le șii pe toate :p


Reţeta aceasta am vazut-o de ceva timp pe site-ul Laurei Laurenţiu iar mai apoi la Amalia. Se numesc covrigi sârbeşti. Cum mie îmi plac covrigii la nebunie, am zis că trebuie să trec peste fobia mea de fământat. Aş minți dacă aș spune că nu m-am chinuit și de această dată cu aluatul, dar a meritat.



Ingrediente:
- 200 g făină integrală
- 500 g făină albă
- 200 ml lapte cald
- 250 ml apă caldă
- 100 ml ulei
- 1 lg zahăr
- 1 lgț sare
- 10 g drojdie uscată
Pentru finisat: 
- lapte 
- 2 lg făină
- 1 lgţ sare
Paşii:
1. Se amestecă drojdia cu zahărul, puțin lapte cald și o lg de făină. Se lasă deoparte până începe să se umfle.
2. Se amestecă uleiul, apa, laptele. Separat se amestecă făinile și sarea.
3. Se combină cele trei amestecuri (de la paşii 1 şi 2), turnând făina în ture peste lichide. Se frământă vreo 5 minute. Se lasă aluatul vreo 30 min, într-un loc călduț, să dospească.
4. Între timp se prepară amestecul de pus deaspra, amestecănd apa cu făina și sarea. Acest amestec ar  trebui să aibă consistența aluatului de clătite.
5. După ce aluatul a dospit, se răstoarnă pe masa de lucru, se împarte în părți egale și se formează din ele bluțe  (mie mi-au ieșit 12 covrigi din ingredientele acestea). Pe de altă parte, eu nu am împărțit aluatul de la început ci tot rupeam din el pe măsură ce făceam covrigii.
6. Se rulează fiecare bilută până devine un un șnur lung de vreo 10 cm și gros cam de un deget. Se formează covrigii.
7. Se pun covrigii în tavă, se mai lasă 5 minute la temperatura camerei, se ung apoi cu lapte și se dau la cuptorul preîncălzit la 240 C.
8. După 10 minute se scot și se pune peste ei amestecul de sare. Se mai dau la cuptor pentru 4-5 min.

Verdict:
Au crescut frumos, au fost foarte buni la gust, crocanți pe dinafară și pufoși pe dinăuntru. Am fost foarte mulțumită de isprava mea :D
Sursa: Laura Laurențiu


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips